۲- امکان تغییر قبله توسط امام زمان (علیه السلام)

سوال- آيا صحيح است كه مى گويند وقتى كه حضرت حجّت(عج) ظهور مى كند قبله را به مزار امام حسين(عليه السلام) تغيير مى دهد؟

پاسخ- اين روايت مخالف قرآن و روايات ثابت از طرف معصومين(عليهم السلام) است و بايد طرح و دور انداخته شود.

۳- معنی قیام با شمشیر

سوال- معناى قيام با سيف (شمشير) كه در روايات مربوط به قيام حضرت مهدى(عج) وارد شده است، چيست؟

جواب- قيام با سيف ممكن است اشاره به استفاده از نيروى نظامى و قدرت بوده باشد، زيرا سيف معمولا كنايه از قدرت و قلم كنايه از علم است، ولى اين احتمال نيز وجود دارد كه سلاحهاى گرم در آن زمان از كار بيفتد و تنها جنگها با سلاح سرد صورت گيرد، زيرا سلاحهاى گرم مخصوصاً سلاحهاى سنگين و موشكها و بمبها غالباً بى گناه و باگناه را از بين مى برد.

۴-  اهانت به نواب اربعه امام زمان (ع)

سوال- وظيفه مسلمانان در مقابل كسانى كه به نوّاب اربعه امام زمان(عج) و علماى شيعه توهين مى‌كنند چيست؟

پاسخ-کسانی که به نواب اربعه امام زمان جسارت کنند و یا نسبت به فقهاء و علمای بزرگ شیعه اهانت روا دارند، مسلماً از طریقه شیعه منحرفند و از ما نیستنند. چنانچه با نصیحت و ارشاد بتوان آنها را هدایت کرد باید اقدام به نصیحت وارشاد نمود و در غیر این صورت بایداز انها اجتناب کرد و جوانان شیعه باید مراقب باشند که دست‌های تفرقه‌افکنان میان آنها تفرقه نیندازند و در مقابل دشمنان اسلام متحد و متفق باشند و اعتقادات اصیل مکتب اهلبیت را از علمای شناخته شده و کتاب‌های معتبر قرار گیرند تا وسوسه‌های منحرفان در آنها اثر نکند

۵-  سند مسجد مقدس جمکران

سوال- قضيه مسجد جمكران از ابتدا در خواب بوده، يا دربيدارى اتفاق افتاده و آيا سندش صحيح است؟

پاسخ- داستان مسجد مقدّس جمكران در بيدارى بوده و روايت آن در كتب معروف نقل شده است علماى بزرگ اهميّت خاصى براى اين مسجد قائل بوده اند.

۶- سیادت نواب اربعه

سوال- آيا نوّاب اربعه از سلسله سادات بوده اند؟

پاسخ- از ميان اين بزرگواران، عثمان بن سعيد و محمدبن عثمان از طايفه بنى‌اسد و حسين بن روح از نوبختى‌هاست و على بن محمد سمرى نيز سيادتش ثابت نيست، بنابراين هيچ كدام ظاهراً از بنى‌‌هاشم نبوده‌اند.

۷- مبارزه حضرت مهدی (عج) با بدعت‌ها و تحریف‌ها

سؤال- در روايتى از حضرت امام صادق (عليه السلام) نقل شده كه ايشان فرموده‌اند: همين كه قائم (عليه السلام) بپاخيزد امرى جديد مى‌آورد همان‌گونه كه پيامبر(صلى الله عليه وآله) در آغاز ظهور اسلام امرى جديد آورد، با توجّه به اين كه ما مجتهدين را به عنوان كسانى كه در هر دوره زمانى دين را از تحريف حفظ مى‌كنند مى‌شناسيم و براى دستيابى به احكام درست و صحيح به آنها مراجعه مى‌كنيم، تفسير صحيح اين حديث را بيان كنيد؟

پاسخ- منظور اين است كه در دين خدا و مفاهيم دينى بدعت‌هايى گذارده مى‌شود و تحريف‌هايى صورت مى‌گيرد كه وقتى آن حضرت (عج) بيايد با آن بدعت‌ها مبارزه مى‌كند، تا آن جا كه گروهى از مردم تصوّر مى‌كنند كه آيين تازه‌اى آورده است.